Home

 

ce am auzit rosetti

 

Radu Rosetti, Ce am auzit de la alţii, Ed. Humanitas, 2011

 

Am citit cu delicii într-una din săptămânile trecute cartea de amintiri a lui Radu Rosetti, apărută la Humanitas, Ce am auzit de la alţii. Cum editorul a ales să păstreze limbajul colorat dialectal şi arhaic, textul curge ca o poveste de ascultat la gura sobei de la un bătrân înţelept: „În copilăria şi tinereţa mea fostu-
mi-a dat să fiu încunjurat de părinţi, rude, oameni de casă, ţărani şi slugi cari trăise viaţa celor dintăi şăsăzeci de ani ai veacului şi cari, de la bătrânii lor, auzise multe despre o viaţă şi obiceiuri şi mai îndepărtate în negura timpurilor. Mulţi din ei, în primul rând tata şi mama, erau nişte povestitori neîntrecuţi: cu dor îmi aduc aminte de lungile lor povestiri în lungile sări de iarnă, la ţară.” Astfel povesteşte Radu Rosetti istoria Ţărilor Române în secolele al XVIII-lea şi al XIX-lea, condimentând cu o mulţime de detalii ale vieţii cotidiene, astăzi cu totul uitate: cum se locuia, cum se mergea la vânătoare, care era toaleta zilnică a boierilor din vechime, alimentaţia, îmbrăcămintea şi aşa mai departe.

 

Integral, în “Mozaicul”: http://www.revista-mozaicul.ro/corneanu7.html

Leave a Reply

